Sunday, November 14, 2010

~ALLAH beri peluang itu..


Inilah peluang untukKU...SYUKUR YA RABB...
DIA beri peluang untuk aku jaga ayahku..
di usia kecilku 6-7th ..
aku tak sempat jaga mak..
mak sakit..ayah yang jagakan..
mak minta dipapah..ayah yg tolongkan...
mak merintih kesakitan..aku hanya mampu melihat..
mak pergi meninggalkan kami..
pergi mak takkan kembali..
aku nak jumpa mak disana..insayALLAH..

disaat mak sakit..aku tak berdaya waktu tu..hanya mampu melihat..dan perasaan sedih waktu tu...silih berganti dengan keseronokan bermain dengan kawan2..aku hanya tahu mak menahan segala keperitan yang mak alami..hinggalah...di suatu pagi mak sakit teruk..ayah suruh aku dan kakak pegi sekolah jugak..kami berdua berat sgt nak p..tp ayah tak bagi ponteng sekolah..lepas pada rehat..ada org datg amek ku..ku masih terpinga2..sebb Xtau sapa yg ambil..ikot saja..dan andaian aku mungkin mak sakit dalam kritikal..setibanya dirumah...hany sekujur tubuh diselimuti kain putih memberi jawapan yang pasti..bahawa mak sudah menghembuskan nafas terakhirnya...


DAN sekarang...
ALLAH bg peluang untuk jga ayah..
insya ALLAH aku akan jg..
sakit..makan.minum..ibadah ayah..
insyaALLAH..


aku perlu kuat...walaupun disaat ini..aku berulang alik dari tempat kerja pada jarak berpuluh2 km dari rumah..tp aku tidak putus asa menjaga ayah..aku bersyukur kerana abg2 kak2 ku yg dah lepas rumah selalu dtg jengok ayah.. ketika ayah mengeluh sakit kaki..sakit badan..aku berikan kekuatan pada ayh..beri ubat..sapu minyak but2..dulu ayah mengalami strook lumpuh sebelah badan..tp sekarang alhamdulillah..ayah dah boleh berjalan..dah boleh berjalan pg masjid bersama si tongkat peneman setianya... alhamdulillah...~bapak... adik akan bersama bapa..(^_^)
DAn aku bersyukur juga kerna aku diberi peluang untuk masih singlel..jika sekiranya aku...mendapt peneman hdiup baru dalam hidupku..aku harap siDia juga mampu berkorban bersama2....insyaALLAH..


No comments: