Tuesday, October 5, 2010

~tika membisik di hati...kemana??

Putaran roda itu..kemana agaknya aku..terhentikah aku dipertengahan jalan..sampaikah aku dihujung usia ku nnti..adakaha aku masih begini di hujung usia nnti.amanlanku.aku ingin penghujung hidupku dengan husnul khatimah..

terkenang..berbagai2 kisah dalam hidup..suka..duka..resah..bahagia...semua itu ada pada diri..semua itu ada pada hati..dan ada pada semua itu tidak berlaku dengan sendiri...jika didorong dengan hati..semestinya akan mati...semua itu tidak berlaku dengan sia-sia..semua itu ada asbabnya yg tersendri..dan kini semua itu bagai berlalu sendu..apa yang ku cari...apa yang aku tidak pasti...kdang-kadang ku tidak mengerti..

"Ya ALLAH..ujian apakah yang ada pada diriku ini..terkadang mengikut hati dan perasaan dan tanpa memikir panjang..tetapkan lah ku pada landasanmu Ya ALLAH..jgn walaupun sedikit KAU alihkanku dari pandanganMU.."

..ku lemah..ampunilah aku...

“ Ya ALLAH, tidak mampu menanggung beban perasaan yang menyesakkan dada, lapangkanlah hati kami, agar tidak tersesat dengan kelekaan kami, agar kami sentiasa kembali pada-MU dalam apa jua keadaan yang ENGKAU lontarkan kami didalamnya"

kenapa aku lupa..??? aku hidup di dunia ini..bukan bersendiri..bukan berseorangan..kiri dan kanan..ayah, kakak, abg, ustaz, ustazh, sahabat, kawan. ku tidak bersendirian...perlu bersyukur pada mu..al-Quran yang KAU beri sebgai pannduan..Rasul sebagai ikutan kami..aku sentiasa diawasi..malaikat kiri dan kanan ku yang sentiasa mencatit amalanku..aku ada syariat landasan yang harus dijaga dan diamal..yang pastinya nnti..aku akan kembali sepertimana diawal kejadian ku..bersendirian..didalam rahim ibu..dan aku akan kembali bersendrian di alam kubur nanti..

"Ya ALLAH..kau ampunilah dosa hambaMU ini..aku inginkan taman2 syurga yang engkau janjikan...aku inginkan bahagia abadi disana..tatapkanlah iman kami...hidupkan lah kami dalam ketaqwaan padamu..amin-amin Ya rabb.."

No comments: