Wednesday, January 21, 2009

*Santapan rohaniku...

Salam...

Tertarik dengan buku Nota kepada Diri karangan Tuan Guru Nik Aziz time abang ku ta’lim kat umah hari tu, bahasa yang diatur amat menarik dan isi dalamnya ada kaitan dengan apa yang berlaku skarang…mcm sem2 lepas masuk je duit, disamping beli keperluan lain, buku santapan untuk diri kena beli jgak, ku cuba nak cari buku Nota kepada Diri untuk sambungan kat rumah abg cuti hari tu…nasib tak baik.. buku tu dah habis.. Alhamdulillah…akhirnya dapat jgak ku beli 3 buah buku karangan Tuan Guru Nik Aziz,….Cuma kat sini nak kongsi ngan sahabat-sahabat..


Huruf ‘T’ yang tertulis di kulit buku karangan tuan guru penuh dengan maksud yang tersirat… T 4 T.A.Q.W.A...T juga dari Tuan Guru Nik Aziz.. banyak benda yang dikupas dalam buku T…Tuan guru mengajak manusia dalam karangannya supaya meletakkan Taqwa kembali kepada landasan yang sebenar dalm menempuh liku-liku kehidupan…setiap bab dalam kandungan buku ni ada kaitan diantara satu bab dengan bab yang sebelumnya..nampak jelas lg pabila tuan guru menyelitkan ayat2 al-quran dan hadis dari Rasulullah s.a.w..



Bertemu Janji ALLAH…1&2.. jilid 2 bru je kluar kat pasaran 2,3 hari lpas..abg yang jual 2 org kedah “ar dik buku ni baru ja keluaq dok hangat lagi..”ku tersenyum..orang kedah rupanya.. “tak pa adik amek dua abg bg promosi”.. “Brapa?” menanti jawapan.. “RM30 sudah la.. tolak RM 4..” “camna bleh?” ku mengangguk tanda setuju.. tak sempat nak baca lg buku nie..bru je beli..baru tengok isi kandungan je.. best.. dpan kulit tercatit “menyingkap kisah mahsyar yang menyayat hati”..semestinya..buku nie kisah tentang kehidupan kita kat mahsyar nanti..dari awal hingga la ke penghujung…



p/s : Ku harap moga kitab2 nie jadi petunjuk dalam meniti kehidupan seharian dan dapat memanfaatkannya..ilmu penyuluh diri dari kegelapan..

No comments: